خرید کاکتوس

امروزه کاکتوس ها را در هر جایی می‌توان دید. دلیل این همه فراوانی در ارزانی و راحتی نگهداری از کاکتوس هاست. کاکتوس ها در برابر شرایط محیطی مقاوم بوده و نیاز به آب زیادی ندارند. همین باعث شده تا هم به عنوان یک گیاه تزئینی و کادوئی در نظر گرفته شوند و هم به عنوان یک گیاه آپارتمانی. حتی بسیاری از افراد یک کاکتوس روی میز کار خود دارند.

همچنین کاکتوس ها علاوه در راحتی نگه داری، تنوع و رنگ بندی زیادی نیز دارند. تنها ایرادی که شاید به نظر برخی برسد، سرعت رشد کم این گیاه است. البته سرعت رشد کم نیز، از نظر برخی افراد یک مزیت محسوب می‌شود.

گلدان مناسب کاکتوس ها

زمانی که یک کاکتوس را می‌خرید، معمولا زمان زیادی از نگهداری آن در آن گلدان می‌گذرد. به همین دلیل خوب است پس از خریداری، گلدان آن را عوض کرده و گلدانی تهیه کنید که کمی بزرگتر از گلدان فعلی باشد. در تهیه گلدان باید دقت نمائید که خیلی بزرگ تر از گلدان فعلی نباشد زیرا در اینصورت لازم است مقدار بیشتری به کاکتوس آب بدهید. همچنین حتما دقت نمائید که ته گلدان سوراخ داشته باشد. اگر گلدان سوراخ دار نباشد، کاکتوس پس از مدتی قطعا پوسیده و خواهد مرد.

البته اگر کاکتوس را از گلی‌یو تهیه می‌کنید دیگر جای نگرانی نیست. ما کاکتوس را با گلدانی سوراخ دار، در ابعادی مناسب خدمتتان ارسال می‌کنیم.

آبیاری مناسب کاکتوس ها

کاکتوس ها دو فصل دارند.

  • فصل رشد که در بهار و تابستان است.
  • فصل استراحت که در پاییز و زمستان است.

برای آبیاری به کاکتوس ها برنامه دقیق و مدونی وجود ندارد. میزان آب دادن به گلدان، بستگی به خاک گلدان و میزان نگهداری آب در آن است. اما توجه داشته باشید که کاکتوس ها در فصل رشد به آب بیشتری نیاز دارند.

برای اینکه مقدار آب مناسب برای کاکتوس خود را مشخص کنید لازم است چند روز به دقت، کاکتوس را زیر نظر بگیرید. هنگاه آبیاری سعی کنید سطح خاک گلدان کاملا خیس نشود. همچنین مراقب خروج آب گلدان نیز باشید. دوره ی بعدی آبیاری کاکتوس باید زمانی باشد که خاک گلدان کاملا خشک شده باشد. برای فهمیدن خشکی خاک کافیست یک چوب کبریت یا خلال دندان را به آرامی داخل خاک فرو کنید. پس از مدتی آن را خارج کنید. اگر رطوبتی در چوب کبریت یا خلال دندان پیدا کردید یعنی که خاک گلدان هنوز کاملا خشک نشده و لازم است باز هم صبر کرده تا خاک کاملا خشک شود.

توجه داشته باشید که کاکتوس در فصل استراحت، چند هفته یک بار به آب نیاز پیدا می‌کند.

کود مناسب کاکتوس ها

کاکتوس ها در پاییز و زمستان، هر ۲ تا ۳ ماه یک بار به کود نیاز دارند. کود های کم ازت برای کاکتوس مناسب اند. کود هایی که به تدریج در خاک آزاد می‌شوند هم برای کاکتوس ها مناسب اند اما این کود ها باید یک مرتبه در بهار به خاک اضافه شوند.

نور مناسب برای کاکتوس ها

کاکتوس ها به نور زیاد نیاز دارند. اگر قصد دارید کاکتوس خود را در آپارتمان یا محل کار خود نگهداری کنید، سعی کنید آن را در معرض نور خورشید قرار دهید. پنجره های جنوبی برای رساندن نور کافی به کاکتوس، گزینه مناسبی هستند. اگر به پنجره های جنوبی دسترسی ندارید، نور مصنوعی نیز می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

دمای مناسب محیط برای کاکتوس ها

در فصل رشد (بهار و تابستان) بهتر است دما بین ۳۲ تا ۳۸ درجه سانتی‌گراد و در فصل استراحت (پاییز و زمستان) دما بین ۷ تا ۱۲ درجه باشد. این دمایی است که کاکتوس ها در محیط زیست واقعی خود با آن مواجه هستند. هوای مناسب در فصل استراحت می‌تواند به گل دهی بهتر کاکتوس ها در فصل رشد منجر شود.

برخی کاکتوس ها

دیدگاهتان را بنویسید

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه