آبیاری گیاهان در زمان سفر

آبیاری گیاهان

9 روش کاربردی و ساده برای آبیاری گیاهان آپارتمانی در زمان سفر

مقدمه

احتمالا اگر شما هم جز افرادی باشید که به گل‎ها و گیاهان و سفر علاقه‎مند هستند، دغدغه‎ای تحت عنوان آبیاری گیاهان آپارتمانی در زمان سفرهای بلندمدت و کوتاه‎مدت خود دارید. به همین منظور تصمیم گرفتیم، شما را با 9 روش کاربردی و ساده برای آبیاری گیاهان آپارتمانی آشنا کنیم. پس اگر سفر بعدی شما نزدیک است و نگران گل‎های خانگی‎تان هستید، حتما این مطلب را مطالعه نمایید.

9 روش کاربرد و ساده برای آبیاری گل‎ها و گیاهان آپارتمانی

9 روش زیر ازجمله روش‎های کاربردی و ساده‎ای برای آبیاری گیاهان خانگی هستند:

1.  سیستم آبیاری قطره‎ای تایمردار

این سیستم مناسب افرادی است که معمولا به سفرهای درازمدت می‎روند، شما می‎توانید از این روش برای آبیاری گل‎هایتان بهره ببرید. استفاده از سیستم آبیاری قطره‎ای می‎تواند به دو صورت خلاقانه یا صنعتی انجام شود. در شیوه خلاقانه شما سیستم آبیاری مناسب خود را طراحی می‎کنید. و در شیوه آبیاری صنعتی تجهیزات مناسب آبیاری قطره‎ای را خریداری می‎کنید. شما می‎توانید با استفاده از یک تایمر و لوله آب  سیستم مناسب آبیاری گل‎هایتان را بسازید. فراموش نکنید، حتما از ایده‎هایی که در اینترنت وجود دارند، برای ساخت این سیستم بهره ببرید.

2.  آبیاری گیاه به وسیله دفن بطری در خاک

در این روش شما به کمک یک بطری و ایجاد سوراخ‎هایی در درب و کناره‎های بطری می‎توانید گیاهان آپارتمانی خود را آبیاری کنید. آبیاری گیاهان آپارتمانی در زمان سفر به این روش، بسیار ساده و آسان است. شما به یک بطری نوشابه یا دوغ نیاز دارید. در ابتدا، درون بطری را با آب پر کرده و آن را در خاک مرطوب گیاه تا نیمه دفن کنید. پس از آن به وسیله خاک کناره‎های بطری را محکم کرده، تا بطری از جای خود تکان نخورد. اینگونه، آب بطری به آرامی وارد گلدان می‎شود و گیاه چند روز متمادی از آب برخوردار می‎شود.

3.  استفاده از بانک آب برای آبیاری گل‎ها و گیاهان خانگی

این روش، برای افرادی که به سفرهای درازمدت می‎روند، مناسب است. این شیوه آبیاری گیاهان آپارتمانی در زمان سفر یکی از روش‎های جدید و روز دنیا برای آبیاری گل‎های خانگی است. نام دیگر آبیاری از طریق بانک آب، آبیاری کوزه‎ای است. این دستگاه همچون پستانک کودکان عمل می‎کند، و به صورت خودکار آب مورد نیاز گیاهان را تامین می‎کند. آبیاری از طریق این سیستم، باتوجه به وضعیت خشکی یا خیسی خاک گلدان انجام می‎گیرد.

4.  آبیاری از طریق وان حمام

اگر در منزل خود وان دارید، می‎توانید مقداری انتهای وانتان را از آب پر کنید. سپس، با استفاده از یک حوله بزرگ، چند آجر و یا یک پتو گلدان‎ها را به آب متصل کنید. اینگونه، خاک می‎تواند آب مورد نیاز خود را دریافت کرده و گیاه را آبرسانی کند. توجه داشته باشید، هرگز گلدان را به صورت مستقیم داخل وان حمام قرار ندهید، زیرا بدین صورت ریشه‎های گیاه آسیب می‎بینند.

آبیاری گیاهان

5.  آبیاری گیاه به کمک یک بطری

یک بطری آب را برداشته و چند سوراخ روی درب آن ایجاد کنید. سپس سوراخ‎ها را به وسیله یک توری بپوشانید. توجه داشته باشید، سوراخ‎های ایجاد شده بزرگ نباشند. سپس، بطری را تا نیمه از آب پر کرده و درون گلدان قرار دهید، اینگونه گل‎ها به صورت قطره‎ای به مدت چند روز آبیاری می‎شوند. در ضمن، شما می‎توانید متناسب با مدت زمان سفر خود از بطری‎های کوچک یا بزرگ استفاده کنید.

6.  آبیاری از طریق مالچ

خار و خاشاک‎ها، تکه‎های برگ، سنگ‎ریزه‎ها، خزه‎ها و غیره را مالچ گویند. این شیوه آبیاری گیاهان آپارتمانی در زمان سفر، برای سفرهای کوتاه‎مدت مناسب است. شما می‎توانید با استفاده از این روش گیاهان خود را آبیاری کنید. و پس از افزودن آب به گلدان، از طریق مالچ روی خاک را بپوشانید. در واقع، مالچ‎هایی که از آنها برای پوشاندن خاک استفاده کرده‎اید، مدت زمان بیشتری خاک را مرطوب نگه می‎دارند. اینگونه، گیاهان آب مورد نیازشان را برای چند روز تامین می‎کنند.

7.  آبیاری گیاهان از طریق مواد جذاب رطوبت

شما در این روش به خرید مواد جذب کننده رطوبت و یا ژله‎های مخصوص نیازمند هستید. این روش مشابه روش فوق است. تنها تفاوت این روش با روش بالا این است، که خاک مدت زمان بیشتری مرطوب می‎ماند. فراموش نکنید، پس از آبیاری گلدان ژله‎ها و مواد جذاب را روی خاک بریزید.

آبیاری گیاهان

8.  آبیاری گیاهان خانگی به روش تراریوم

این روش، از طریق ایجاد پوششی پلاستیکی روی گیاه، محیط مناسبی برای افزایش رطوبت و رشد گیاه فراهم می‎کند. در این روش، شما به یک پلاستیک و مقداری چسب نیاز دارید. در ابتدا، گیاه را آبیاری کرده و سپس روی آن را به وسیله پلاستیک بپوشانید. توجه داشته باشید، حتما سوراخ‎هایی روی پلاستیک ایجاد کنید، اینگونه گیاه می‎تواند نفس بکشد. سپس، با استفاده از چسب دور پلاستیک را بچسبانید. این روش برای آبیاری گیاهان آپارتمانی در زمان سفر  بسیار کاربردی است.

9.  روش آخر، آبیاری گیاهان خانگی به روش فتیله‎ای

این روش از ساده‎ترین و کارآمدترین روش‎های آبیاری گلدان‎های خانگی برای سفرهای کوتاه‎مدت و بلندمدت است. شما برای انجام این روش به نخ یا حوله، و یک بطری آب یا کاسه نیازمند هستید. گلدان‎ها را دور کاسه یا بطری آب بچینید و سپس با استفاده از حوله و یا نخ‎هایی آب را به خاک گلدان وصل کنید. اینگونه، هر گیاه متناسب با نیاز خود از آب استفاده می‎کند.

نتیجه‌گیری

حالا که با ایده‎های کاربردی و کارآمدی برای آبیاری گیاهان آپارتمانی در زمان سفر آشنا شده‎اید، با خیال راحت می‎توانید به سفرهای دور و دراز بروید. کافیست از یک یا چند روش فوق برای آبیاری گل‎ها و گیاهانتان بهره ببرید، تا اتفاق ناگواری برای این موجودات دوست‎داشتنی و زیبا شما رخ ندهد.

دیدگاهتان را بنویسید

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه